Thursday, May 19, 2011

Ung företagsamhet; att starta företag

Betyg: ✓✓✓✓

I måndags var jag på en väldigt intressant föreläsning som väckte lite idéer i mitt lilla huvud. Idéen att man kanske kan starta ett företag genom UF eller liknande och kanske finansiera hela teaterprojektet dök upp bland mina tankar. De utvecklades till att jag kom och tänka på att man kan göra det hela för välgörenhet och kanske tillslut donera lite pengar till UNICEF eller Bröst Cancerfonden eller liknande. Jag tyckte att det var en bra föreläsning att lyssna på som gynnar alla som går på den tror jag eftersom man kan koppla nästan allt till vad Alexandra har att säga. Tjejerna som startade Tre Viljor var också där och förklarade lite av processen. Det var ganska bra att höra den delen av företagandet, men det har inte så mycket med mitt projekt att göra dock. Däremot så var det en faktiskt en välspenderad timma.

Jag håller fortfarande på att smida lite fler planer och som sagt så är det bara en och annan tanke kring själva projektet. Men det är en bra början i alla fall. Hellre för många tankar än för få!

M

No comments:

Post a Comment